به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با حضور در مرز ایلام-مهران در خصوص جابهجایی مسافران اربعین توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: با توجه به آغاز موج برگشت مسافران برنامهریزی نشده از مرز مهران، در برخی ساعت ها و در برخی خطوط مشکلاتی داریم که با برنامه ریزی و داشتن اتوبوس کافی و تردد منظم اتوبوس ها این مشکلات به حداقل رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با وجود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده اعزام و حرکت یکهزار و ۸۰۰ اتوبوس در شبانه روز گذشته از این مرز، تردد با ترتیب و برنامهریزی در حال انجام است، افزود: یکسری مسافران هستند که از مرزهای دیگر سفر خود را انجام دادند و در مسیر بازگشت به شهرهای خود، مرز مهران را انتخاب کرده اند که برای آن پیشبینی هایی را انجام دادیم. به عنوان نمونه مسافران خوزستان وقتی تعدادشان زیاد می شود ما اتوبوس در اختیار آنها قرار می دهیم تا از مرز مهران به خوزستان بازگردند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید کرد: برنامهریزیهای خوبی انجام و پیشبینی شده است تا روزانه یکهزار و ۸۰۰ سرویس را به اقصا نقاط انجام بدهیم و معطلی مردم کمتر شود.
امانی در خصوص اتوبوس و ترددهای اینترنتی نیز اعلام کرد: هماکنون بستر کار فراهم است و از مسافران خواستهایم تا در مسیر بازگشت چنانچه اتومبیل آنها ظرفیت پذیرش مسافر و یا مسافرانی را دارد با نذر مسافر این همکاری را با سایر هموطنان داشته باشند. همچنین در برخی خطوط تاکسیهای اینترنتی موجود است و برای جابه جایی مسافران ظرفیت مناسبی ایجاد شده است.
امانی گفت: قیمت اتوبوس ها نظارت میشود و اجازه دلالی در این خصوص داده نمیشود. هم اینک دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی فراهم است و در این خصوص تعزیرات حضور دارد و چنانچه حقی از فردی ضایع شده باشد رسیدگی خواهد شد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: مسافران چنانچه در طول مسیر با تخلفی مواجه شدند حتما با مراجعه به سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری شکایت خود را اعلام کنند و این سامانه آماده رسیدگی به شکایتها در خصوص تخلفات احتمالی در سفرهای اربعین را دارد.
امانی گفت: نیاز است تا در سفرهای جادهای از جمله سفرهای اربعین از سیستمهای نوین بهره کامل را ببریم که در این خصوص تلاشها در حال انجام است.